Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se zas neutopil

Je to hodně troufalé psát si článek o tom, jak jsem se stal Dřevákem, před tím, než se tak stane. Ne že bych nebyl dřevák už teď. Všimněte si rozdílu v D a d. Velkým Dřevákem je totiž míněn Dřevěný muž, který se koná v okolí Jesenické přehrady, v Chebu. Dřevák proto, že se to startuje v obci Dřevěnice, kde se skáče do vody a pak stylem plav, jak umíš, v mém případě neumíš, 800 m na druhou stranu přehrady. Tam osedlat ocelového oře o dvou kolech a dostat se s ním okolo přehrady zpátky po 26 km na místo startu do Dřevčice a tady pak odkroužit dva 4 km okruhy, aby se konečně člověk stal zasloužilým Dřevákem.

Miloš Škorpil

No bude to určitě děsná prča, jak by řekla Dana, ale jen pro ty, co se na to dívají zpovzdálí. Pro mě to bude přímo křest ohněm, teda spíš vodou, ale stejně mi bude v té vodě pěkně kouřit koudel u pr…, protože veškerá má plavecká příprava se zakládá na tom, že jsem vloni, ano čtete dobře, vloni uplaval v přípravě na Dřeváka (nakonec mě od jeho absolvování zachránil telefonát od Štěpána Škorpila, abych s ním spolukomentoval maraton na MS v Berlíně) 2x 800 m přes jeden blízký rybník. Od té doby nic. Takže do vody polezu skutečně jako panic, tedy nepolíben. Doufám, že mě Bůh natolik miluje, že mi pomůže se na druhou stranu přeplavit. Slibuji mu za to, že se určitě dobře pobaví. Tolik stylů, co já tam zítra předvedu, určitě v životě neviděl. Určitě nevynechám ouško, čubičku, prsa a znak. Znak je můj nejoblíbenější styl, protože při něm alespoň nevidím, kam plavu, je to stejné, jako když je před člověkem děsně dlouhá rovina a vy vidíte, že i za hodinu se vám bude naskýtat stejný pohled.

Na kole je to lepší, na tom jsem letos už najezdil 300 km, tak to bude fofr :). Běh by měl být relativně sranda, ale co já vím, co se mnou udělá to plavání a kolo? No ale jestliže čtete to, co jsem napsal až dosud, tak je jasné, že jsem to přežil, takže teď si přečtěte, jak to skutečně proběhlo.

Ještě se tomu dá zabránit

S Vládíkem jsme domluveni, že naložíme kola a odjedeme za Zdeňkem v 7 hodin ráno. Je 6:55, soukám do sebe poslední lžíci müsli, když na mě Vládík zvoní. „Sakra, vždyť mám ještě 5 minut“, mručim, „Jedeš?“ ptá se Vládík, ještě stále to mohu odvolat. „Jedu“, padá definitivní rozhodnutí. Dojedeme na místo prezentace – parkoviště pod kostelem sv. Mikuláše, zaplatím 2 kila, na ruku mi vytetují fixou číslo 85 a mám to. Naložíme kola na náklaďák a jedeme ještě domů. Dám kafe, chvíli ještě dobaluju na cestu na Šumavu. V 9 hodin odjíždíme na start. Jdeme se podívat na vodu. Je  mokrá a studená (má 19 stupňů). Kolem se začínají objevovat neopreňáci, jeden vypadá jak lední medvěd. Světle šedý neopren, tlustej tak na půl palce a pod tím ještě tričko, navíc natahuje čepičku, aby se mu nezachadil ani mozek. To já nemám ani brýle. Prostě paní radová na plovárně :).

Start

Je za dvě minuty 10, lezeme do vody. Nechávám si úctyhodný odstup, přeci se nebudu honit s těmi nabušenými plavci. Zazní výstřel, voda přede mnou se začíná vařit. Pomalu se osměluji, nořím se do vody a plynulými – pomalými tempy se začínám rozplavávat směrem, kde tuším bójky vyznačující trať. Ohlédnu se za sebe a vidím, že nejsem úplně poslední. spočítám asi 5 hlav. Dvě vykukují vedle mě. Začíná se dostavovat závodnický duch. Jedna hlava nalevo ode mě se mi totiž začíná mírně vzdalovat. Zkusím pár temp kraulem (teda já tomu říkám kraul) a mám ji. Přecházím do znaku a zase mi mizí. Zkusím tedy ouško a poznenáhlu se k hlavě před sebou začínám přibližovat. Pravá ruka hrabe hluboko pode mnou, levá jen lehce přihrabuje a udržuje hlavu nad vodou. Každým tempem je mé ouško dokonalejší, než vylezu z vody nemá chybu. Vyhrabu se z vody, najdu kolo, obuju se, nasadím přilbu a vyrážím na cyklistickou část. Hodinky ukazují 30 minut po startu.

Kolo

Trať vede nejdříve do mírného kopce, tělo je z vody ještě trošku ztuhlé, ale závodnický duch už mě opanoval. Přede mnou, tak 500 m, jede dvojice jezdců. Šlapu, co to jde a někde na 10 km je sjíždím. V tu chvíli si však kolem mě přežene jedna silnička. Já se hrabu na horákovi. Nevadí, silničku v příštím kopci zase mám, ale pak následuje táhlý a prudký sjezd, zatím co já brzdím, tak silnička mizí v dáli. Jedu si dál svým usilovným tempem a do cíle ještě předjedu jednu cyklistku. Seskakuji z kola, mířím do depa, odhazuji kolo. Neztrácím čas nějakým převlékáním, běžím v čem jsem přijel, tedy v plavkách, triku a maratonkách. Vybíhám na trať, bohužel v protisměru. Musím se vrátit do depa a pak  to zkusit znovu.

Běh a cíl

Nohy jsou zprvu trošku péroidní, ale asi jako by to péro bylo už moc unavený a tuhý. Po kilometru se to ale srovná a najednou se přede mnou objevuje dlouhý had běžců. Začínám předbíhat. V protisměru míjím Vládíka, má asi 3 km náskok, za chvíli po něm míjím Zdeňka. Berou ho křeče. Makám dál, první otáčka, na ruce mi přibývá razítko, coby symbol toho, že jsem doběhl až na otáčku. Běžím, běžím a jsem v půlce. Tady zase málem zakufruju. Řvou na vlevo, vlevo, tak běžím vlevo – do cíle, měl jsem to však otočit. Vlevo totiž znamenalo toč to, toč to :). Dám ještě jedno kolečko a dosahuji cíle. Hodinky ukazují hodinu 56 od startu. Super, splnil jsem oba cíle. NEUTOPIL jsem se a ještě to dal celé pod 2 hodiny! Pak mi dokonce zavolal Zdeněk, že jsem obsadil 100. místo ze 134 závodníků.Super! To prostě nemělo chybu. Příště plavu zas, ale dám si alespoň jednu plaveckou zkoušku, než do té vody vlezu, abych oživil ouško. Neopréňáci, těšte se!

Autor: Miloš Škorpil | úterý 24.8.2010 23:09 | karma článku: 7,73 | přečteno: 722x
  • Další články autora

Miloš Škorpil

DĚKUJEME – BĚŽTE

Děkujeme, odcházíme! Zajímavý nápad, sbalit si kufry a běžet. Nic proti tomu, za první republiky a i dříve za Rakouska Uherska chodili lidé do světa na zkušenou, aby poznali, jak to ve světě chodí, aby poznali, že všude je chleba o dvou kůrkách a nikde do huby pečení holuby sami nelétají. Určitě na to mají nárok i lékaři, akorát by neměli zapomínat na Hippokratovu přísahu a taky proč šli studovat medicínu. Jestli proto, aby se měli v životě dobře, tak je dobře, že odchází, ať prominou, já si stále myslím, že lékařem se stává člověk proto, aby bylo dobře, aby se cítili dobře – zdraví a fit jejich spoluobčané, a když to dělají dobře a se srdcem na dlani, tak se pak budou mít dobře i oni. Svou zkušenost však musí v životě zažít každý z nás, tak jim zamávejme a vyprovoďme je slovy – DĚKUJEME – BĚŽTE ...

15.1.2011 v 8:45 | Karma: 11,45 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Společnost

Miloš Škorpil

Společné vyběhnutí do roku 2011 s Běžeckou školou

Že to máte trošku z ruky, abyste přijeli třeba do Chebu, Prahy, Jablonce, Kutné Hory, Krkonoš, Pelhřimova ... NEVADÍ. Že budete ráno po Silvestrovském veselí znaveni – NEVADÍ. Že, že, že ..., NEVADÍ, my žádné výmluvy nebereme, my s nimi vyběhneme :).

8.12.2010 v 8:19 | Karma: 7,43 | Přečteno: 868x | Diskuse| Pozvánky, akce

Miloš Škorpil

Film, který stále běží a nemůžete ho zastavit …

... tak přesně takový pocit mám nyní, a jak pročítám ohlasy na Františkolázeňskou 21 hodinovku, tak vidím, že nejen já. Je to stejný pocit, jako když slezete z běžeckého pásu – taky vás to nutí jít stále dopředu ...

21.11.2010 v 21:42 | Karma: 7,45 | Přečteno: 920x | Diskuse| Společnost

Miloš Škorpil

Musíš být vítěz – zabíjí naši (dětskou) duši

Od malinka slýcháme : „Musíš být vítěz, musíš být nejlepší, musíš se víc snažit, abys vyhrál, abys měl lepší známky“, postupem let se požadavky stupňují, „musíš se snažit, abys více vydělal, abychom si mohli pořídit lepší bydlení, měli lepší auto, mohli jet na lepší dovolenou ...“. Není divu, že to v lidech zabíjí duši, nejhorší na tom je, že tím je zabíjena dětská duše ještě dříve, než se může rozlétnout a poznat, proč na tento svět přišla. Není divu, že už od dětských let nevíme, co si s životem počít a to se pak s námi táhne do té doby, než řekneme: „A DOST, TOHLE TEDY OPRAVDU NECHCI, PROTO JSEM SE NENARODIL/NENARODILA!“

8.11.2010 v 7:38 | Karma: 11,43 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Společnost

Miloš Škorpil

Jak najít cestu zpět do ráje - ke kořenům

Běžíce přes kořeny, zakopáváme, nadáváme na ně, zlobíme se na stromy, že nám je staví do cesty, při první příležitosti je odsekáme, zalijeme do asfaltu či do betonu a libujeme si, jak jsme na ně vyzráli.

30.9.2010 v 7:56 | Karma: 9,01 | Přečteno: 1002x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 133
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1494x
Běžec, poradce a propagátor běhání a zdravého životního stylu. třikrát oběhl Českou republiku, úspěšně zdolal Spartathlon – běh z Athén do Sparty, drží řadu rekordů v netradičních sportovních disciplínách. Každý týden vede tréninky v pražské Stromovce a ve fitku Školka na Praze 4 – Chodov a přestože ho nejvíce zaměstnává jeho Běžecká škola, nenechá ho lhostejným nic co se kolem něj ve světě děje.