Miloš Škorpil

Běžec, poradce a propagátor běhání a zdravého životního stylu. třikrát oběhl Českou republiku, úspěšně zdolal Spartathlon – běh z Athén do Sparty, drží řadu rekordů v netradičních sportovních disciplínách. Každý týden vede tréninky v pražské Stromovce a ve fitku Školka na Praze 4 – Chodov a přestože ho nejvíce zaměstnává jeho Běžecká škola, nenechá ho lhostejným nic co se kolem něj ve světě děje.

Miloš Škorpil

Vyslanci pro Paraple - Martin Lukeš - Liberecký kraj

Co tě přimělo, stát se vyslancem pro Paraple? Líbí se mi už samotný nápad. Proto jsem se také připojil, když jsi běžel v roce 2007 z Pece do Pece. Tenkrát se mi podařilo během krátké doby vybrat přes 5000 korun. Doufám, že se to letos podaří překonat.

30.3.2009 v 5:47 | Karma: 8,51 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost

Miloš Škorpil

Viník světové krize odhalen – je jím běh a zdravý životní styl

Češi jsou zase na koni, objevili viníka světové krize. Zdá se to naprosto neuvěřitelné, přestože se dokázal umně skrývat, zametat za sebou všechny stopy, oblékat si různé masky a halit se do nejroztodivnějších obleků, nakonec byl dopaden skoro nahý a bosý na Karlově mostě.

6.3.2009 v 7:26 | Karma: 16,04 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Společnost

Miloš Škorpil

Jejda, jejda, neběžel tudy strejda – Pozor! běhavcům začíná sezóna

I v zimě se koná pár běžeckých závodů, kaBrňáci mají dokonce svůj zimní běžecký pohár, ale pro běhající Pražáky a běhavce z nejbližšího okolí (od Aše až po Jablůňkov) začíná sezóna vždy první březnovou sobotu ve Kbelích, To i kdyby čert na koze jezdil, tak do Kbel se prostě vyrazit musí.

2.3.2009 v 4:16 | Karma: 16,61 | Přečteno: 1556x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Aby nás nohy nesly, klouby nebolely a neškrundalo v botách

Oldiess položil v prvním svém komentáři k blogu, kde jsem psal, proč je třeba se rozbíhat pomalu, pro mě zcela nepochopitelnou otázku: „Pracoval autor někdy rukama?" V posledním komentáři, ke stejnému blogu pak napsal vysvětlení: „No asi mně přišlo líto, že se tady probírá jediná věc, co je mi v běhu jakž takž známá, a přitom nic třeba o dýchání, o kloubech a botách, o terénu a jak si udělat třeba trať na zahrádce, kde se to po dešti rozbahní, vzpomínám jak jsem jako kluk běhával na tréninkovém hřišti na Zbrojovce, nahoře nad fotbalovým, a tam byla dráha snad z pilin, nebo jestli se dá sehnat nějaký starší tartan, třeba 50 metrů pás, to mě totiž trápí, že je často voda a nevím co s tím, a ne to že to nesmím na začátku rozpálit."

20.2.2009 v 7:14 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1885x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Chrámy v nás a kolem nás

Náš život je jeden dlouhý - nekonečný běh, jeden dlouhý - nekonečný úprk. Náš život je nekonečné hledání, proč a nač jsme sem přišli, co máme za úkol, co se máme naučit. Je zcela lhostejné, zda se vydáváme za ateistu nebo se stavíme jako duchovně založený člověk. V každém z nás je ta otázka, to semínko zaseto a nevypleníme ho, ať se o to snažíme sebevíc.

6.2.2009 v 8:31 | Karma: 14,43 | Přečteno: 1102x | Diskuse| Cestování

Miloš Škorpil

Aktivní v každém věku

Žijeme v divné době, když člověka začínají počítat mezi veterány už ve třiceti pěti letech. V době, kdy se lidský věk ve vyspělých zemí prodlužuje, pokládat třicetipětiletého nebo třicetipětiletou za starého, je naprosto scestné, tím spíš, že v těchto letech je fakticky člověk na vrcholu svých fyzických i psychických sil.

30.1.2009 v 8:13 | Karma: 27,59 | Přečteno: 3705x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Zapomeňte na hubnutí, žijte, abyste měli radost ze života

Otevřu-li nyní kterýkoliv časopis zabývající se zdravím, zdravým životním stylem, wellness, či čtení pro ženy, získávám dojem, že náš život žijeme jen proto, abychom hubli. A já hlupák pořád myslel, že žijeme proto, abychom si za života něco užili.

26.1.2009 v 8:08 | Karma: 25,29 | Přečteno: 1855x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Bavím se životem a žiji

Letošní zimu si užívám jak dlouho ne. Nevadí mi mráz, tma, klouzání po umydlených cestách ani brodění se v hlubokém sněhu. Naopak, vše co mi přijde pod nohy, si neobyčejně užívám.

23.1.2009 v 7:30 | Karma: 22,36 | Přečteno: 2352x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Neběhejme, nechoďme, nevzpírejme tuny, netrapme se hlady pro čísla

Je fakt, že mi trvalo celých čtyřicet let, než jsem se sám dokázal zcela osvobodit ze zajetí čísel. Tedy rozumějte, počtu kilometrů, které jsem odběhal za den, měsíc, rok, celý život. Je to a bylo to způsobeno i tím, že jedna z nejčastějších otázek, kterou jsem dostával, byla: „Kolik kilometrů jste za život uběhl?" nebo „Kolik kilometrů denně naběháte?" Přitom na počtu naběhaných kilometrů život a ani naše fyzická kondice nestojí.

16.1.2009 v 8:15 | Karma: 25,36 | Přečteno: 2569x | Diskuse| Sport

Miloš Škorpil

Jsou bio a plnohodnotné potraviny drahé?

Vše je relativní říkáme, když chceme s někým polemizovat o věcech, které se nám zdají jasné, ale druhá strana ještě není schopna naše argumenty, byť by byly sebeprůkaznější, přijmout. Dnes se chci zaměřit na relativitu drahoty Bio a plnohodnotných potravin. Nechci nikoho přesvědčovat, ale už od léta loňského roku, kdy jsem strávil krásných čtrnáct dní v „nejdražší" zemi na světě, Švýcarsku, se stále více přesvědčuji o této relativitě.

12.1.2009 v 6:30 | Karma: 20,89 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Ekonomika

Miloš Škorpil

Pravý čas vykročit na cestu za zdravím a fyzickou kondicí

Nový rok je za námi, předsevzetí začínají pomalu vyšumívat a náš život se vrací do obvyklých kolejí. Je zcela lhostejné, jestli jsme mladší či starší, nebo jestli se mladými či starými cítíme. Našemu tělu je tohle naprosto šuma fuk. Jediné, o co mu jde, je to, zda s tím už skutečně začneme něco dělat, nebo o tom budeme zase celý rok jen mluvit.

8.1.2009 v 9:29 | Karma: 16,03 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Osobní

Miloš Škorpil

Tím co děláme bychom se měli bavit

Dráček si spokojeně přede, uvnitř je příjemné teploučko. Jedu z nákupu a přemýšlím, co s načatým dnem. Minu kruhový objezd a naproti vidím běžet ženu. Něco se mi na ní nezdá a nedá mi moc práce přijít na to, co to je. Je to její zarputilost až agresivita, s jakou běží, jako by se s tím během prala. Přitom běh by měl být plavný, vzdušný, jako bychom se v prostoru vznášeli a NE nějaká DŘINA!

12.12.2008 v 9:01 | Karma: 18,68 | Přečteno: 1620x | Diskuse| Společnost